Z wieprzowiną za pan brat

Tegoroczna edycja warsztatów pn. "Z wieprzowiną za pan brat"

W tym roku Związek Zawodowy Centrum Narodowe Młodych Rolników po raz kolejny podjął się promocji polskiej wieprzowiny w zadaniu pn. "Z wieprzowiną za pan brat". Realizowana kampania miała na celu edukację pod względem kształtowania właściwych nawyków żywieniowych, które mają wpływ na styl życia i zdrowie odbiorców działania. Nasze zadanie skierowane było do dzieci i młodzieży przebywających na wypoczynku letnim organizowanym przez Związek, jak również do uczestników półkolonii letnich oraz do szerokiego grona odbiorców, zarówno młodzieży jak i starszych osób biorących udział w piknikach rodzinnych.

Dzięki przeprowadzanym działaniom staramy się promować pozytywny wizerunek wieprzowiny oraz pokazujemy uczestnikom warsztatów, spotkań i imprez plenerowych podczas wydarzeń regionalnych jak ważną rolę w żywieniu człowieka pełni mięso wieprzowe, które jest źródłem nie tylko niepowtarzalnych walorów smakowych, ale także wielu wartości odżywczych. W związku z rosnącą popularnością diety wegetariańskiej, dementujemy jakoby mięso wieprzowe było niezdrowe i staramy się przekazać uczestnikom zadania rzetelne informacje na temat mięsa wieprzowego. Nasze zadanie wskazuje również na tradycje mięsa wieprzowego w kuchni polskiej oraz podpowiada jak łatwo wykorzystać je podczas przygotowywania posiłków.

Podstawowym efektem zadań edukacyjno-promocyjnych było podniesienie świadomości młodych konsumentów w stosunku do mięsa wieprzowego i jego przetworów, jak również co do realizowanych w ramach sektora produkcji wieprzowiny działań mających na celu podnoszenie jakości i bezpieczeństwa spożywanych produktów. Staraliśmy się wyedukować dzieci i młodzież tak, aby przyszłe pokolenia znały wartość mięsa wieprzowego w diecie człowieka i mogły ją stosować w codziennym życiu również po zakończeniu warsztatów.

Głównym problemem na jaki natrafiliśmy był brak lub niska świadomość  konsumentów na temat spożywanych produktów, ich walorów oraz wartości odżywczych. W tej sytuacji bezpośredni kontakt oraz zbudowanie relacji polegającej na zaufaniu z konsumentem był kluczowy. Dlatego też podczas warsztatów z przeszkoloną kadrą dzieci mogły uzupełnić swoją wiedzą oraz rozwiać wszelkie wątpliwości związane z produktem finalnym w postaci mięsa wieprzowego oraz jego przetworów. W kontekście zdobywania wiedzy wykorzystaliśmy również element informacji społeczeństwa na temat ASF tak, by zdementować mity i sprawić by ludzie nie bali się spożywać mięsa wieprzowego i by sięgali po nie jak najczęściej.

Nasza kampania kierowana była głównie do młodego pokolenia, jako najbardziej chłonnego informacji.
W świadomości młodych ludzi można ciekawie ukształtować i utrwalić pozytywny obraz polskiego producenta, polskich produktów, a przede wszystkim mięsa wieprzowego i jego przetworów. Celem strategicznym było wzmocnienie świadomości konsumenckiej, iż polskie produkty są doskonałej jakości, są jednym z filarów gospodarki rolnej. Tym samym kampania miała na celu skłonienie konsumentów do kupowania polskich produktów.

W ramach realizacji zadania przeprowadzono gry, zabawy oraz konkursy tematyczne. Dzieci świetnie się bawiły rozwiązując zadania zarówno w grupie jak i indywidualnie. Jako efekt uboczny poprawiło to integrację grupy i wytworzyło więzi społeczne. Uczestnicy wysłuchali prezentacji, oraz dostali książeczki, w których zawarte zostało kompendium wiedzy o mięsie wieprzowym. Prowadzący zadanie chętnie odpowiadali na pytania i wątpliwości dzieci, jak również służyli pomocą podczas rozwiązywania quizów i zagadek. Dzieci aktywnie spędziły czas jednocześnie chłonąc wiedzę. Na zakończenie każdego ze spotkań przygotowana została degustacja przetworów z mięsa wieprzowego, co znacznie podniosło atrakcyjność zajęć i przedstawiło ciekawe pomysły na wykorzystanie mięsa wieprzowego w procesie przygotowywania dań. Uczestnicy zadania mogli na własne oczy zobaczyć jakim obróbkom można poddać mięso wieprzowe by było smaczne i zachowało wartości odżywcze. Starsze dzieci mogły nawet pomóc w przygotowaniu posiłków pod okiem instruktorów. Poznali oni przepisy, które z łatwością mogą sami przygotować w domu. Dzięki nowo zdobytej wiedzy i umiejętnościom będą mogli zaimponować rówieśnikom, a nawet rodzicom i przekazać to czego się nauczyli starszemu pokoleniu. Na koniec spotkania dzieciom zostały wręczone gadżety promujące prowadzone działania, tak aby pozostała im pamiątka przypominająca o warsztatach oraz by umilić im proces zdobywania wiedzy.

Jesteśmy zdania, że kształtowanie nawyków żywieniowych dzięki przeprowadzonym przez Związek działaniom przyniesie z pewnością wymierny efekt w postaci podniesienia świadomości konsumenckiej co do spożywanych produktów pochodzenia wieprzowego całych grup społecznych – rodzin oraz dzieci. Jednocześnie już teraz wiemy, iż nasze warsztaty zapewniły dzieciom rozrywkę i poprawiły atrakcyjność ich wakacji.

 

Zadanie sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Fotorelacja: 

 

Zapraszamy do naszej galerii, gdzie można już oglądać zdjęcia z poszczególnych warsztatów promocyjnych:

http://www.zzcnmr.pl/content/z-wieprzowin%C4%85-za-pan-brat-2019-warsztat-i

http://www.zzcnmr.pl/content/z-wieprzowin%C4%85-za-pan-brat-2019-warsztat-ii

http://www.zzcnmr.pl/content/z-wieprzowin%C4%85-za-pan-brat-2019-warsztat-iii#

http://www.zzcnmr.pl/content/z-wieprzowin%C4%85-za-pan-brat-2019-warsztat-iv

http://www.zzcnmr.pl/content/z-wieprzowin%C4%85-za-pan-brat-2019-warsztat-vi

 

Związek Zawodowy Centrum Narodowe Młodych Rolników rozpoczyna realizację zadania pn. "Z wieprzowiną za pan brat". Celem zaplanowanej kampanii jest edukacja pod względem kształtowania właściwych nawyków żywieniowych, które mają wpływ na zdrowie wśród młodego pokolenia oraz uczestników imprez plenerowych.

Dzięki zamierzonym działaniom chcemy pokazać uczestnikom warsztatów, spotkań i imprez plenerowych podczas wydarzeń regionalnych jak ważną rolę w żywieniu człowieka pełni mięso wieprzowe, które jest źródłem nie tylko niepowtarzalnych walorów smakowych, ale także wielu wartości odżywczych. Wskażemy również na jego obecność w diecie i kuchni polskiej.

Kampania kierowana jest głównie do młodego pokolenia, jako najbardziej chłonnego informacji. W świadomości młodych ludzi można ciekawie ukształtować i utrwalić pozytywny obraz polskiego producenta, polskich produktów, a przede wszystkim mięsa wieprzowego i jego przetworów. Celem strategicznym jest wzmocnienie świadomości konsumenckiej, iż polskie produkty są doskonałej jakości, są jednym z filarów gospodarki rolnej, a tym samym kampania ma na celu skłonienie konsumentów do kupowania polskich produktów.

W ramach realizacji zadania przewidujemy przeprowadzenie gier, zabaw oraz konkursów tematycznych, a na zakończenie każdego ze spotkań planujemy degustację przetworów z mięsa wieprzowego (karkówek, kiełbasek z grilla lub innych przetworów), co znacznie podniesie atrakcyjność zajęć i przedstawi ciekawe pomysły na wykorzystanie mięsa wieprzowego w procesie przygotowywania dań. Zakładamy również wręczenie gadżetów promujących prowadzone działania.

Zadanie sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.