Z wieprzowiną za pan brat

Związek Zawodowy Centrum Narodowe Młodych Rolników rozpoczyna realizację zadania pn. "Z wieprzowiną za pan brat". Celem zaplanowanej kampanii jest edukacja pod względem kształtowania właściwych nawyków żywieniowych, które mają wpływ na zdrowie wśród młodego pokolenia oraz uczestników imprez plenerowych.

Dzięki zamierzonym działaniom chcemy pokazać uczestnikom warsztatów, spotkań i imprez plenerowych podczas wydarzeń regionalnych jak ważną rolę w żywieniu człowieka pełni mięso wieprzowe, które jest źródłem nie tylko niepowtarzalnych walorów smakowych, ale także wielu wartości odżywczych. Wskażemy również na jego obecność w diecie i kuchni polskiej.

Kampania kierowana jest głównie do młodego pokolenia, jako najbardziej chłonnego informacji. W świadomości młodych ludzi można ciekawie ukształtować i utrwalić pozytywny obraz polskiego producenta, polskich produktów, a przede wszystkim mięsa wieprzowego i jego przetworów. Celem strategicznym jest wzmocnienie świadomości konsumenckiej, iż polskie produkty są doskonałej jakości, są jednym z filarów gospodarki rolnej, a tym samym kampania ma na celu skłonienie konsumentów do kupowania polskich produktów.

W ramach realizacji zadania przewidujemy przeprowadzenie gier, zabaw oraz konkursów tematycznych, a na zakończenie każdego ze spotkań planujemy degustację przetworów z mięsa wieprzowego (karkówek, kiełbasek z grilla lub innych przetworów), co znacznie podniesie atrakcyjność zajęć i przedstawi ciekawe pomysły na wykorzystanie mięsa wieprzowego w procesie przygotowywania dań. Zakładamy również wręczenie gadżetów promujących prowadzone działania.

Zadanie sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

 

Relacje z pierwszych wydarzeń:

 

 

A oto zdjęcia z kolejnych spotkań, które cieszyły się dużym zainteresowaniem:

 

 

Zdjęcia z warsztatów podczas kolonii letnich:

 

 

Kolejna fotorelacja z warsztatów, które odbyły się w szkołach o profilu gastronomicznym:

 

 

Realizacja projektu "Z wieprzowiną za pan brat" pod koniec października dobiegła końca. Zadanie skierowane było do dzieci i młodzieży przebywających w ośrodkach wypoczynkowych, do uczniów szkół średnich lub zawodowych o profilach gastronomicznych oraz do osób biorących udział w piknikach podczas wydarzeń regionalnych. Przedsięwzięcie miało na celu promocję mięsa wieprzowego wśród odbiorców, przede wszystkim poprzez wzmocnienie świadomości konsumenckiej, podniesienie poziomu wiedzy na temat zasad właściwego odżywiania oraz znaczenia odpowiednio zbilansowanej diety w życiu człowieka. Wszystkie przeprowadzone przez nas dzialania odbywały się na wysokim poziomie merytorycznym i cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników. W ramach realizacji zadania na każdym ze spotkań wręczone zostały gadzety promujące prowadzone zadania, a dodatkowo wzbogacone były o degustację z przetworów mięsa wieprzwego.

Związek jest zdania, że kształtowanie nawyków żywieniowych dzięki przeprowadzonym przez ZZCNMR działaniom przyniesie z pewnością wymierny efekt w postaci podniesienia świadomości konsumenckiej co do spożywanych produktów pochodzenia wieprzowego całych grup społecznych - rodzin oraz dzieci.